Audyt personalny
Audyt personalny
Może zauważacie Państwo w Waszej firmie kumulowanie się zjawisk, na które coraz trudniej wpływać, unikać, poprawiać. Sami uczestniczycie i obserwujecie np. częste sytuacje wzajemnego niezrozumienia się, pozorną komunikację, niezadowolenie i frustrację, konflikty, psucie systemu motywacyjnego i wynagrodzeń. Być może, niepostrzeżenie, narastają przeciwieństwa interesów, gry o status i wpływ.
Audyt stanowi użyteczne narzędzie diagnostyczne w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi w firmie. Realizacja audytu personalnego pozwala na gruntowne zanalizowanie stanu relacji w przedsiębiorstwie, poznanie przekonań i oczekiwań załogi oraz wskazanie narzędzi naprawczych.
Moduły audytu – obszary badania: Audyt może zawierać większość n/w modułów czyli jest to audyt kompleksowy lub ograniczyć się do wybranych modułów najbardziej potrzebnych w obecnej sytuacji firmy czyli jest to audyt selektywny.
- Funkcjonalność systemu administrowania personelem (SADP).
- Analiza spójności i kompletności stosowanych narzędzi zarządzanie zasobami ludzkimi.
- Funkcjonalność struktur organizacyjnych firmy.
- Specyfika mechanizmów informacyjno-komunikacyjnych w firmie.
- Integracja pracowników w firmie.
- Postawy pracownicze: przekonania i nastawienia pracowników wobec celów firmy.
- Analiza nastrojów pracowników i stopnia satysfakcji z pracy.
- Gotowość pracowników do zmian.
- Testowanie potencjału.
KORZYŚCI Z AUDYTU PERSONALNEGO
- W kontekście pojedynczych pracowników.
- W kontekście organizacji.
Wyniki audytu przedstawione w formie rozbudowanego raportu i rekomendacji dla zarządu powinny stanowić najważniejszą przesłankę do wytyczania planów w zakresie zasobów personalnych. W zależności od sytuacji firmy wyniki audytu mogą być wykorzystywane do działań naprawczych i doskonalących strukturę.
Wyniki audytu stanowić mogą m.in. przesłanki do:
- dostosowania SADP do standardów wynikających z obowiązujących przepisów,
- nadania systemowego, spójnego charakteru procedurom ZZL,
- dostosowania struktury organizacyjnej firmy do strategii firmy,
- wpływania na przebieg konfliktów interesów i prowadzonych gier
o wpływy, zgodnie ze strategią firmy, - umożliwiania pracownikom wzbogacania zadań i metod pracy w firmie,
- polepszenia procesów komunikowania się oraz korzystania i upowszechniania zasobów umiejętności oraz wiedzy w firmie,
- zwiększenia trafności przewidywania postaw, sposobów kontrolowania, wzrostu motywacji pracowników
- dostosowania programów szkoleń.
Ankieta marketingowa